Nieuws - Kinderboekenweek

Opening

We zijn nu officieel gestart met de Kinderboekenweek. Master Elsinga heeft het boek ‘Het Boekenliefje’ voorgelezen. Daarna hebben de kinderen in groepjes, groep 1 t/m 8 door elkaar, een ‘boekencircuit’ gedaan.

Tijdens het tweeweekse project wordt er in alle groepen stil gestaan bij het onderwerp boeken en het thema vriendschap. De kinderen gaan knutselen, lezen en werken in hun eigen lokaal, maar ook zullen er school brede activiteiten plaats gaan vinden. Zo gaan de kinderen van groep 5 t/m 8 aan de kinderen van groep 1 t/m 4 voorlezen en zullen de leerkrachten in elkaars groep, uit een boek van de Kinderboekenweek, voor gaan lezen.

Dierendag

Op donderdag 4 oktober om 11.15 uur worden de dieren gebracht of opgehaald want het is DIERENDAG! Er waren veel verschillende dieren, zoals een pony, geiten, honden, katten, hamsters, fretten, vissen e.d. Leuk om zo aandacht te geven aan dierendag!

(Voor)lezen

Van 9 t/m 12 oktober kwam er `s morgens een andere leerkracht in de groepen om aan de kinderen voor te lezen. Ook hebben de kinderen elkaar voorgelezen. Dit gebeurde twee keer op een donderdagmiddag. Groep 7/8 las met groep 3/4, en groep 5/6 las met groep 1/2.

Afsluiting

Op donderdagmiddag 18 oktober was de afsluiting van de Kinderboekenweek. Om 15.00 uur waren alle werkjes netjes neergelegd of opgehangen, waren de boeken voor de boekenruil verdeeld over de tafels en konden de ouder(s), grootouder(s) of andere bekenden langskomen om een kijkje te nemen in alle lokalen. In het speellokaal was ook een apart hoekje gecreëerd waar van alle groepen een werkje of verhaaltje hing wat te maken had met het boek "het boekenliefje" wat een rode draad vormde in alle klassen tijdens onze Kinderboekenweek.

Iedereen een goede herfstvakantie toegewenst!

Foto`s opening

Foto`s Dierendag