Nieuws - Kinderboekenweek / Berneboekewike / Children's book week

Woensdagmorgen 5 oktober stond het op school in het teken van de opening van de Kinderboekenweek. Veel van de kinderen waren prachtig verkleed in de kledingstyle van vroeger, passend bij het thema 'voor altijd jong'. Na de pauze was de officiële opening. Hiervoor was beppe Hindrikje op school gekomen, beter bekend als Teake van der Meer. Het was een prachtige opening. De kinderen hebben met grote ogen en open monden naar het verhaal van beppe Hindrikje geluisterd, waarbij de verschillen tussen vroeger en nu naar voren kwamen.Als afsluiting van de opening mochten alle kinderen die verkleed waren (en leerkrachten) met beppe Hindrikje op de foto.

Foto's opening

Moandeitemoarn 10 oktober binne alle groepen nei 't Fiskershúske' yn Peasens west. De bus brocht harren om'e bar nei it museum ta. Dit allinne wie benammen foar de jongere bern al hiel bysûnder. Yn it museum stie foar elke groep in aktiviteit klear. De bern fan groep 1/2 en 3/4 diene dêr in speurtocht en de bern fan groep 5/6 en 7/8 diene aktiviteiten om it ûnderwerp 'Hidde en Hiske' hinne. Nei ôfrin waarden de bern wer troch de bus ophelle en nei skoalle brocht. Bern en begelieders hawwe har goed fermakke!

Foto's 't Fiskershúske

During the Children's book week there were a lot of activities at school. All the activities were about the theme 'forever young'. The children have learned, read, tinkered about that time.There were, in addition to the opening and closing, more school-wide activities:

* Teachers read out in the groups:  Meester en juffen lezen voor

* Grandparents read out in the groups:Voorlezen pakes en beppes

* Each group held a little presentation:Voorstellingen

Donderdagmiddag 13 oktober was de afsluiting van de Kinderboekenweek. Ouders en grootouders mochten op school komen. Eerst konden ze een kijkje nemen in de lokalen waar ze konden bekijken wat de kinderen tijdens de KBW hadden gemaakt en gedaan. Daarna stond er in het speellokaal een High tea (theekransje) voor alle grootouders, ouders en kinderen klaar. Er was een grote keuze aan hapjes; hartig, zoet, lekkernijen van nu en lekkernijen van vroeger (uit grootmoederstijd). Deze hapjes waren door de kinderen (en hun familie) gemaakt. Al met al was het een zeer geslaagde afsluiting van een leuke week!

Theekransje

Geplaatst op: 05 Oktober 2016