Nieuws - Koningsspelen - wandelen voor water

Op vrijdag 12 april werden de landelijke Koningsspelen gehouden, waar ook de Griffel aan mee heeft gedaan. Na het traditionele ontbijt was het tijd om in beweging te komen.

De kinderen hebben een wandeling gemaakt. Dit was echter geen gewone wandeling maar met een rugzak op de rug, gevuld met meerdere liters water. Dit om te ervaren hoe het voor vele kinderen in ontwikkelingslanden is. Zij moeten dagelijks vaak meerdere kilometers afleggen om aan, vaak ook nog vervuild, drinkwater te komen.

Voorafgaand aan de wandeling hebben de kinderen sponsors gezocht en flessen water in de voorverkoop verkocht.

Na afloop van de wandeling werd een prijsje uitgereikt aan de kinderen die hun fles voor het hoogste bedrag hadden verkocht, nl. € 15,-. Vervolgens was het tijd om het eindbedrag te onthullen. De kinderen vonden € 487,- al een heel hoog bedrag maar het bleek dat er nog een één voor geplakt kon worden. Het fantastische bedrag van € 1487,- kan uitgegeven worden om nieuwe waterputten aan te leggen en de sanitaire voorzieningen te verbeteren.

Kinderen; bedankt voor jullie geweldige inzet, ouders, familie, buren, kennissen, dorpsbewonders; bedankt voor jullie sponsoring, Coop te Anjum; bedankt voor het beschikbaar stellen van de flessen water, hulpouders; bedankt dat jullie mee wilden lopen.

Kortom; BEDANKT allemaal!

FOTO'S